=Olievrije=werking= =Lichtgewicht= =Krachtig= =Geschikt=voor=continu=gebruik= =Laag=luchtverbruik=

Turbinemotor

Met onze turbines bieden we een energiezuinige, continu draaiende, high-speed aandrijving die een laag luchtverbruik garanderen met een optimale verhouding tussen vermogen en gewicht. Deze worden volledig naar wens, flow-optimaal ontworpen, berekend en gefabriceerd door DEPRAG.
Voor het maken van een goede aanbieding voor een expansie turbine voor uw toepassing is de volgende informatie voor het ontwerp van belang:
Medium (type gas)
Inlaat / uitlaatdruk
Inlaat temperatuur
Massastroom of gewenst vermogen
Snelheid, draairichting
Materiaal en montage wensen
Vanwege de voordelen van de turbine (laag luchtverbruik, zeer goede verhouding tussen gewicht en vermogen) heeft DEPRAG ook een groot assortiment aan gereedschappen die aangedreven worden met een turbinemotor.

Deprag standaard toepassingen

Een van de DEPRAG standaard toepassingen is een haakse slijper die gebruik maakt van een tweetraps Curtis-turbine. In vergelijking met meertraps overdruk turbines is dit eenvoudiger en daarom uiterst kosteneffectief. Het belangrijkste voordeel van deze toepassing is het extreem lage gewicht.
Vermogen = 2,2 kW
Nullasttoerental = 12.200 omwentelingen per minuut

Rechte handslijper met spantang, in combinatie met hardmetalen frezen.
Vermogen = 250 W
Nullasttoerental = 70.000 omwentelingen per minuut.

Green Energy Turbine

Voor het terugwinnen van energie.
Met onze turbinegenerator kan elektriciteit worden opgewekt, zelfs uit kleine hoeveelheden procesgas.

Nooduitgang voor vliegtuigen

Een toepassingsvoorbeeld van onze turbineaandrijvingen is het gebruik van een turbine voor een nooddeursysteem van een vliegtuig.

De indirect aangestuurde turbineaandrijving met vertragingskast wordt gebruikt voor het openen van een nooddeur. Door de vermogensdichtheid van deze aandrijving is een turbine met geringe afmetingen toegepast in een zeer kleine ruimte.

Hoe werkt een Turbinemotor ?

Hier vindt u wat u moet weten over de werking van een turbinemotor.